niedziela, 2 lutego 2020

Fragment rozmowy


Krzyczałaś - powiedział
- Krzyczałam?

Pamiętam tylko
Ciszę, a w niej
Błyskawicę, która
Przeszyła mój mózg

- Krzyczałam?
Pamiętam tylko
Spadającą we mnie
Z ciebie kroplę,
Którą przelałam się
Z siebie
- Krzyczałam?
Pamiętam tylko
Jak mężczyzna
Stawał się kobietą
A kobieta mężczyzną

Pamiętam
Pustkę przed każdą kolejną
Zamianą ról

Pamiętam
Wszelkie wyczerpanie formy

Krzyczałaś - powiedział
Tak - krzyczałam
Teraz pamiętam
To było dzisiaj

Krzyczałeś - powiedziałam
- Krzyczałem?



 

Za powyższy wiersz otrzymałam nagrodę w konkursie "Wiersz o miłości" zorganizowanym przez miesięcznik "Twój Styl" i firmę Lancome w lipcu 1998 r.. W skład jury konkursu weszli: Tomasz Jastrun (przewodniczący), Krystyna Kofta, Olga Lipińska, Krystyna Kaszuba, Mieczysław Machnicki.
Mój wiersz został opublikowany w tymże numerze (VII, 1998r. ) "Twojego Stylu", wraz z innymi czternastoma, najlepszymi z nadesłanych piętnastu tysięcy utworów.  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz